Markkinointiryhmä perehtyi asiakaslähtöisen toiminnan anatomiaan

Teknologiaklusterin markkinointiryhmä kokoontui Pemamekin tiloissa pohtimaan, miten markkinointi, myynti ja asiakaspalvelu voidaan yhdistää tukemaan asiakaslähtöistä kasvua. Tapaamisen alustajana oli Punda Globalin kautta järjestynyt arvostettu hallitusammattilainen Kiuru Schalin, jonka ura on vienyt hänet suuryritysten kansainvälisestä johdosta vientiyhtiöiden hallituksiin. Hän toimii myös Meriteollisuus ry:n kansainvälisen liiketoiminta -työryhmän puheenjohtajana.

Kiurun alustus käsitteli aiheita, jotka ovat ajankohtaisia kaikille kansainväliseen kasvuun tähtääville yrityksille:

  • Asiakaslähtöisen toiminnan anatomia: Miten yritykset voivat organisoida toimintansa asiakastarpeiden ympärille?
  • Kansainvälisen kasvun vaatimukset ja aikataulut: Millaisia resursseja, strategioita ja sitoutumista kansainvälistyminen vaatii?

Loimaan teknologiaklusteri