Charmialle MTV:n Kasvukeissi-tunnustus 2024

MTV palkitsee vuosittain Kasvukeissi-tunnustuksilla laajan tavoittavuuden markkinoinnille, jolla yritys on luonut kasvua. Charmia on yksi neljästä MTV:n Kasvukeissi-tunnustuksen saaneista tänä vuonna. MTV palkitsi Charmian tuottoisana tunnettuuden kasvattajana.

Aiemmin Kalustetukkuna tunnettu yritys otti Charmia-brändin ketju- ja myymälänimekseen vuonna 2022. – Kun taustalla on vieläkin tuore brändiuudistus, pitää brändin tunnettuutta ja mielikuvia vahvistaa systemaattisesti taktisen markkinoinnin lisäksi. Lisäksi koko Charmia-joukkue on mukana ja kehittämässä brändiä yhdessä sovittuun suuntaan, Charmian myynti- ja markkinointijohtaja Ville Heinonen kertoo.

Charmian markkinoinnin uudessa konseptissa ja luovassa ratkaisussa korostuu asiakaslähtöisyys. Charmia johtaa asiakastuntemuksemme, markkinoinnin linjat ja konseptoinnin faktoista ja tutkitusta tiedosta. Yhtenä keskeisenä Charmian tavoitteena on kehittää Charmia-brändin tunnettuus top3:seen vuoteen 2028 mennessä. Yrityksen johto on sitoutunut pitkäjänteiseen brändin kehittämiseen. Kyseessä on maraton, ei sprintti.

Charmian yhteistyökumppanina markkinointikonseptin suunnittelussa ja toteutuksessa toimi And Now For Something Completely Different ja heidän tehokaksikkonsa Matti Vahtera ja Markus Silaste.

Laadukkaalla yhteistyöllä huipputuloksia: Charmia Group Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lehtinen, Differentin Markus Silaste, Charmian myynti- ja markkinointijohtaja Ville Heinonen, Differentin Matti Vahtera ja MTV Oy:n Remote Sales Manager Anni Kivimäki.

MTV on laajoja, mutta tarkkaan valittuja kohdeyleisöjä tavoittava yhteistyökumppani, jolla Charmian brändiä tuodaan vahvasti esille. Oikein toteutettu brändimarkkinointi voi osaltaan mahdollistaa jo todella lyhyessä ajassa selkeitä tuloksia kuten tässä tapauksessa.

– Näkisin, että vaikuttavan markkinoinnin resepti syntyy, kun markkinoinnin tavoitteet tulevat yrityksen strategiasta johdettuna: kilpailuetujen tunnistaminen, erottuva markkinoinnin konsepti ja asiakasprofiilit, Ville Heinonen nimeää Charmian reseptiksi.

Charmian lisäksi MTV:n Kasvukeissi-tunnustuksen tänä vuonna saivat Tori.fi, Tupla / Cloetta Suomi sekä Carglass.

Loimaan teknologiaklusteri